Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Napjatostně deformační analýza ramene jeřábu
Mora, Lukáš ; Halabuk, Dávid (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce sumarizace jednotlivých typů věžových jeřábů a následný rozbor jedné konkrétní konstrukce, a tedy věžového jeřábu 150EC-B8 Litronic, stojícího na ulici Šumavská v Brně. Na rameni tohoto jeřábu je provedena napjatostně deformační analýza vypočtená analyticky pomocí soustavy rovnic rovnováhy styčníkovou metodou při různém zatěžování konstrukce v programu MAPLE a numericky pomocí 3D výpočtového modelu v programu ANSYS. Cílem je ověření správnosti výsledků analytického výpočtu porovnáním s výsledky numerického výpočtu a zhodnocení výsledků z hlediska mezních stavů a deformací.
Návrh a posouzení ocelové konstrukce
Svoboda, Radek ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Zídek, Rostislav (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh a posouzení ocelové konstrukce průmyslové budovy pro úpravu sklářského písku. Budova má půdorysný rozměr 12,0 x 12,0 metrů a výšku v hřebeni střechy 15,6 metrů. Rozvržení jednotlivých prvků bylo navrženo dle požadavků technologie a výrobního procesu Práce se zaměřuje na vytvoření výpočetního modelu a posouzení na mezní stav použitelnosti a únosnosti jednotlivých prvků. Dále práce obsahuje navržení několika styčníků, které byly navrženy a optimalizovány.
Lávka pro pěší
Smělíková, Petra ; Puchner, Josef (oponent) ; Sýkora, Karel (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je statické posouzení nosné konstrukce stávající lávky pro pěší a cyklisty v Kunovicích u Uherského Hradiště. Rozpětí lávky je 28m. Lávka je konstrukčně řešena jako prostorová prutová soustava s dolní mostovkou. Hlavní nosník je příhradová konstrukce se sedlovým horním pásem. Výška hlavního nosníku v polovině rozpětí je 2,5m, nad podporami 1,5m. Výpočet je proveden ručně a s použitím výpočetního programu Scia Engineer 2012.0.
Optimalizace ocelové prutové konstrukce
Lamoš, Radek ; Eliáš, Jan (oponent) ; Frantík, Petr (vedoucí práce)
Hlavním tématem práce je nalezení optimálních průřezů pro danou rámovou konstrukci a nabídnout investorovi nejlepší řešení pro realizaci. Cílem je obecně dostat do podvědomí statické chování této konstrukce, zaznamenat průběhy vnitřních sil při měnících se parametrech (zatížení, profil…) a ve výsledku navrhnout ideální řešení pro daný případ. Práce kombinuje statiku s navrhováním ocelových konstrukcí v praxi a mohla by posloužit jako informační zdroj pro praktické navrhování rámových konstrukcí s možností rozšiřování o další vstupní parametry a okrajové podmínky.
Napjatostní, pevnostní a deformační analýza příhradové jeřábové konstrukce.
Nedělka, Pavel ; Borák, Libor (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá napjatostní, pevnostní a deformační analýzou rovinné jeřábové příhradové konstrukce. Cílem práce je výpočet osových sil pro staticky určitou soustavu a následné provedení konstrukční úpravy s cílem snížit osové síly soustavy. Provedením této úpravy se soustava stane staticky neurčitou. Získané hodnoty osových sil tvoří vstupní hodnoty pro návrh geometrie jednotlivých prutů. Geometrii stanovíme vyjádřením neznámých rozměrů z rovnic pro mezní stav pružnosti a mezní stav vzpěrné stability. Po navržení rozměrů prutů provedeme deformační analýzu konstrukce, ve které stanovíme posunutí v místě silového působení, vliv montážní vůle a vliv porušení přidané vzpěry na bezpečnost konstrukce. Dále bude stanoven vliv vlastní tíhy konstrukce na napjatost.
Zastřešení autobusové stanice
Roušar, Martin ; Šmak,, Milan (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je navrhnout nosnou konstrukci zastřešení autobusové stanice v lokalitě města Vysoké Mýto. Konstrukce je navržena z oceli S355. Jedná se o zastřešení dvou nástupištních ostrůvků. V diplomové práci byly zpracovávány dvě varianty řešení, v každé variantě byly posouzeny hlavní nosné prvky a následně bylo provedeno porovnání obou variant. Z nich byla vybrána jedna varianta na podrobnější zpracování. První varianta má půdorysný tvar trojúhelníku s max. rozměry 58,00 m x 26,75 m. Hlavní nosnou konstrukci tvoří ocelové sloupy a průvlaky z válcovaných HEB profilů nebo z prolamovaných nosníků. Na průvlacích je nosná konstrukce zastřešení z válcovaných I profilů. Krytina zastřešení je navržena ze skleněných tabulí s podpůrnou nosnou konstrukcí z hliníkových profilů. Tuhost konstrukce je zajištěna ztužidly ve dvou směrech z ocelových tyčí. Druhá varianta (která byla vybrána na podrobnější zpracování) má půdorysný tvar L o max. rozměrech 55,25 m x 33,40 m. Hlavní nosnou konstrukci tvoří ocelové rámy z válcovaných HEB profilů a táhly z ocelových tyčí. Nosná konstrukci zastřešení je navržena z ocelových válcovaných I profilů. Zastřešení je opět řešeno pomocí skleněných tabulí na nosné konstrukci z hliníkových profilů. Tuhost konstrukce je zajištěna ztužidly ve dvou směrech z ocelových tyčí.
Stress-strain analysis of the railway bridge in Zahrádky near Česká Lípa
Abdul moghni, Abdul rahman ; Vosynek, Petr (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
In this Bachelor thesis, the main goal was applying Stress-strain analysis of the railway bridge in Zahrádky near Česká Lípa. The structure of the Bridge was simplified and modeled as a truss construction. The first section of this bachelor thesis was dedicated to searching and obtaining the input data and essential information from the technical documentation of the Bridge. Then truss models for the Bridge were created with various levels of simplification. Therefore we split the analytical section into two parts. The first one was dedicated to statically indeterminate structure the second one was dedicated to the statically determinate structure. Also, every part contains both, self-bridge load and a passing trainload. However, because these equations were quite long, we have used Maple software to help us with calculations. The limit state of buckling was also checked for both structures, but we chose just two variants the lightest, which is self-load, and the heavies, which is the fourth Phase of a passing train. After accomplishing the analytical section, it was essential to verify the results. Therefore, we used the finite element method using Ansys software in the numerical section to verify the analytical part. All calculations were done in 2D. The only exception is in the numerical section, where we added a 3D model to compare with the 2D model.
Ocelová konstrukce zastřešení sportovní haly
Havíř, František ; Pilgr, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh ocelové nosné konstrukce zastřešení sportovní haly v lokalitě města Olomouc. Půdorysné rozměry objektu jsou 55,0 x 35,0 m a světlá výška 15,0 m. Řešení je vybráno na základě dvou předběžných variant. V příčném řezu má zastřešení tvar nesymetrického kružnicového oblouku. Hlavní nosná konstrukce je tvořena z rovinných obloukových příhradových rámů výšky 1,8 m, které jsou na jedné straně kloubově uloženy na sloupech a na druhé straně přímo do základové konstrukce. Mezi hlavními nosnými oblouky jsou plnostěnné vaznice, jež jsou radiálně uspořádány. Prostorová tuhost konstrukce je zajištěna příčnými a podélnými ztužidly.
Deformačně napěťová analýza železničního mostu přes řeku Svratku
Kovář, Jaroslav ; Žák, Stanislav (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá provedením deformační a napjatostní analýzy reálné mostní příhradové konstrukce. Tato konstrukce je modelována jako rovinná prutová soustava. Úvodní část se věnuje teorii, která je dále použita pro výpočty. Výpočtová část se věnuje porovnání staticky určité a neurčité varianty konstrukce pro zatížení vlastní tíhou a při zatížení průjezdem vlaku. Analytické výpočty jsou numericky verifikovány programem ANSYS. V práci je také posouzena koncentrace napětí při vypadnutí nýtu z konstrukce. Další část práce se věnuje prostorovému modelu mostu, který je srovnán s modelem rovinným.
Deformační a napěťová analýza prutové soustavy
Pop, Miroslav ; Profant, Tomáš (oponent) ; Houfek, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou prutových soustav, které představují speciální typ konstrukce hojně používaný ve stavebním i strojním průmyslu. V úvodní části je uveden teoretický základ a jsou popsány metody statického řešení prutových soustav, dále je popsáno jejich namáhání a jsou odvozeny vztahy, které byly následně využity pro výpočet konkrétního příkladu. V praktické části se práce věnuje analytickému výpočtu rovinné prutové soustavy ve tvaru stožáru elektrického vedení, pro kterou jsou navrhnuty průřezy prutů a jsou vyčísleny velikosti napětí a deformačních posuvů. Pro výpočet byla použita obecná styčníková metoda a průřezy byly navrhnuty vzhledem k meznímu stavu pružnosti a meznímu stavu vzpěrné stability. V závěru práce byly numerickým řešením v programu ANSYS Workbench ověřeny výsledky analytického výpočtu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.